Drets en qüestió als assentaments urbans de Barcelona

Reportaje para el Anuari Media.cat dels Silencis Mediátics 2012. El anuario es un proyecto inspirado en el norteamericano Project Censored y su objetivo es sacar a la luz temas silenciados en los medios de comunicación catalanes durante el año precedente, con reportajes en profundidad. Reportaje escrito junto a Gemma Garcia. Sólo en versión catalana.

Amnistia Internacional i la Síndica de Greuges de la ciutat denuncien la vulneració de drets humans en els desallotjaments de solars i fàbriques ocupades

Durant el 2012, es van desallotjar almenys cinc assentaments urbans irregulars a Barcelona. La Síndica de Greuges de la ciutat i diverses entitats socials denuncien que en aquests desallotjaments s’han vulnerat drets humans bàsics reconeguts internacionalment. Centenars de persones viuen en aquest tipus d’enclavaments. Naus i solars abandonats es converteixen en habitatges sense salubritat. A finals d’any, l’Ajuntament va presentar el Pla d’Assentaments, un programa que busca donar una sortida als habitants dels enclavaments, sempre que tinguin papers o puguin aconseguir-los i renunciïn a la recollida de ferralla o cartró.

Seguir llegint al web de l’anuari

Posteriormente, junto a Gemma Garcia y Carlos Castro, realizamos un reportaje audivosiual de las últimas semanas en una nave ocupada en el Poblenou barceloní, antes de su desalojo. Vivían allí unas 300 personas, cuya principal fuente de ingresos era la recogida de chatarra. Se puede ver en este enlace.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s